Algemeen
Behandelaar koppelen aan dossier
In Indigo is het mogelijk om 1 of 2 behandelaars te koppelen aan een dossier. Deze functionaliteit is alleen beschikbaar indien u een medewerker account heeft. In dit artikel leest u hoe dit werkt. Behandelaar koppelen Ga in het dossier naar ...
Nieuw account, kom ik op mijn reeds bestaande account bij het inloggen
Het komt omdat u waarschijnlijk "Automatische invullen van gebruikersnaam/wachtwoord" aan heb staan. Als u Chrome gebruikt: Klik helemaal rechts bovenaan uw browser, bij de "3 puntjes" : Klik op Zoek: swvweb.nl Klik: Onderstaand scherm komt te ...
Starten met Indigo
Ben je nieuw in Indigo? Welkom! In dit artikel hebben we wat handige artikelen voor je verzameld. Meldingen Via meldingen kun je via e-mail op de hoogte worden gehouden van de status van een aanvraag. Je kunt dan bijvoorbeeld instellen dat je een ...
Toon archief dossiers
U kunt de archiveerde dossiers vinden: Via menu Aanvraag --> Overzicht aanvragen en dan op de blauwe knop "Toon archief dossiers" klikken. U ziet onderstaand scherm verschijnen:
Leerling dossiers koppelen
In Indigo zullen dossiers van dezelfde leerling automatisch gekoppeld worden, u ziet dan bovenin het dossier een link naar het andere dossier. Afhankelijk van uw rechten kunt u direct op die link klikken om het andere dossier te opnemen. Dit artikel ...
Dossiers verwijderen na bewaartermijn
In het kader van de AVG wordt van samenwerkingsverbanden verwacht dat dossiers na de bewaartermijn worden vernietigd. Indigo biedt hiervoor een scherm 'Dossiers definitief verwijderen'. Uw beheerder kan dit recht toekennen. Voor meer informatie over ...
Meerdere accounts in Indigo - Accountportaal
Indien u meerdere Indigo accounts heeft dan is het mogelijk om deze te koppelen in het Indigo accountportaal. Nadat u ze gekoppeld heeft kunt u met een van deze accounts inloggen en krijgt u de keuze in welk account u wilt werken. Let op: nadat u een ...
Notities in Indigo
Notities is een extra functionaliteit die het mogelijk maakt om op een veilige manier met de betrokkenen rondom een dossier te kunnen communiceren. Gedurende het hele aanvraagtraject worden betrokkenen automatisch op de hoogte gebracht van de ...
Ouder- en jeugdsteunpunt binnen Indigo
Indigo heeft sinds kort een module die samenwerkingsverbanden helpt bij het opzetten van een ouder- en jeugdsteunpunt. Dit artikel legt uit hoe dit werkt. Binnen Indigo is het mogelijk om een ouder- en jeugdsteunpunt formulier te maken welke op de ...
Wachtwoord vergeten
Als u uw wachtwoord vergeten bent dan kunt u bij het inloggen voor de optie "Wachtwoord vergeten" kiezen onder de knop "Aanmelden". Onderstaand scherm komt in beeld. U kunt met uw gebruikersnaam of emailadres uw nieuwe wachtwoord instellen. Daarna ...
Aanvraag versturen naar het samenwerkingsverband
Aanvraag versturen Indien de aanvraag compleet is dan kunt u deze versturen naar het samenwerkingsverband met de knop 'Versturen naar samenwerkingsverband'. U krijgt vervolgens nog de vraag of u het zeker weet: Weet u het zeker? Na klikken op ...
Dossier delen met beoogde school
Dossier delen met beoogde school Open het dossier die je wilt delen. Aanvragende school kan nu aan beoogde school toegang geven tot het dossier : Klik op het knop "Inzage geven aan beoogde school" Let op: het dossier moet compleet zijn verklaard ...
Dossier Printen/Exporteren
In Indigo kunt u een dossier/aanvraag printen,exporteren/downloaden. Let op, dit is niet de TLV beschikking. Als u de TLV wil uitprinten dan moet u naar Correspondentie. Zo gaat u te werk: Ga naar Overzicht aanvragen, kies het dossier die u wil ...
Dossiers archiveren
Dossiers archiveren In dit scherm kunt u aanvragen die zijn afgerond (status besluit, ingetrokken, niet behandelbaar, etc.) en waarvan de bezwaarperiode van 6 weken is verstreken 'Archiveren'. De aanvragen krijgen dan de status Archief en zijn niet ...
Dossiers uit monitorlijst weghalen/datum wijzigen
In Indigo is het mogelijk om dossiers uit de monitorlijst weg te halen of te wijzigen. Via Vergadering --> Vergadering plannen: Klik op het knop "Toekomstige monitordossiers". De te monitoren dossiers worden zichtbaar. -Door te klikken op de blauwe ...
Monitoren van dossiers
Monitor In Indigo kunnen dossiers op een vergadering geplaatst worden en voorzien worden van een besluit. Indien u een dossier op een later moment opnieuw wilt bespreken/behandelen dan kunt u het dossier voorzien van een "Monitor datum". Het dossier ...
Criteria voor het melden van verzuim
Hoe verzuim gemeld wordt is afhankelijk van de afspraken die hierover binnen uw samenwerkingsverband zijn gemaakt. U vindt deze informatie: Bij Verzuim --> 'Nieuwe melding maken' kiezen --> onder 'Meldingtype' bevindt zich een knop "Lees instructies ...
Leesrechten geven aan beoogde school
In Indigo is het mogelijk om voor een TLV aanvraag leesrechten te geven aan de beoogde school. De voorwaarde hiervoor is dat het samenwerkingsverband deze mogelijkheid heeft geactiveerd. Deze instructie bestaat uit 2 delen, het eerste deel beschrijft ...
Statussen
Statussen De volgende statussen worden in de applicatie onderscheiden, de statussen die u ziet zijn afhankelijk van bij welk samenwerkingsverband u hoort: Invoer Dit is de beginstatus die aangeeft dat de aanvraag wordt ingevoerd. Invoer beoogde ...
Bijlagen toevoegen
Bijlagen toevoegen Helemaal onderaan onderaan pagina 1 rechts treft u de mogelijkheid om bijlagen aan het dossier toe te voegen: U kunt altiid een bijlage toevoegen. Ook als de aanvraag naar het samenwerkingsverband is gestuurd. U voegt de bijlage ...
Dossier openen
Alle opgeslagen aanvragen kunnen opgevraagd worden via het menu ‘Aanvraag’, scherm ‘Overzicht aanvragen’, door zoekgegevens in te vullen en dan te klikken op Scherm ‘Overzicht aanvragen’ Klik op dossiernummer om dossier te openenIn dit scherm kunnen ...
Dossier verwijderen
Het is niet altijd mogelijk om een dossier te verwijderen, dit is namelijk afhankelijk van de status van het dossier. Als het dossier reeds naar het samenwerkingsverband is gestuurd dan moet u met hen contact opnemen en vragen om het te verwijderen. ...
Inloggen met Indigo account
Indien u werkzaam bent bij een school kunt u bij uw samenwerkingsverband een account voor Indigo aanvragen. Het is handig om hierbij aan te geven wat uw functie is en voor welke trajecten u toegang tot Indigo wenst. Indien u medewerker bent van een ...
Correspondentie tonen/printen
Indigo is voorzien van een digitaal archief waarin alle correspondentie bewaard wordt. Om correspondentie van uw school te tonen gaat u als volg te werk: 1. Ga naar Correspondentie - Correspondentie archief: 2. Kies de soort correspondentie die u ...
Aanvraag versturen naar samenwerkingsverband
Deze instructie beschrijft hoe u als school een aanvraag kunt versturen naar het samenwerkingsverband. U maakt hierbij gebruik van de accountgegevens die u van uw samenwerkingsverband heeft ontvangen. Indigo Home scherm In het Home scherm worden ...
Indigo melding instellen
Binnen uw Indigo account is het mogelijk om een melding te ontvangen indien een dossier een bepaalde status heeft gekregen, bijvoorbeeld een besluit. U kunt dit als volgt instellen: Stap 1 - Ga naar uw persoonlijke menu rechtsbovenin Indigo en kies ...
Aanvraag verlengen / kopiëren / vervolgaanvraag doen
Indien u voor een bestaande aanvraag een vervolgaanvraag wilt doen, bijvoorbeeld omdat er een verlenging nodig is dan kan dit m.b.v. de 'Kopiëren' functie. Deze wordt hieronder in stappen uitgelegd. Open het dossier waarvoor u een vervolgaanvraag ...