Twee-factor authenticatie (2FA) instellen bij schoolaccount
Uitleg
Indien u als samenwerkingsverband ervoor wilt zorgen dat scholen via een Twee-factor authenticatie (2FA) in Indigo inloggen dan kunt u dit bij het beheer van de betreffende Indigo account instellen. Dit artikel legt uit hoe dit in zijn werk gaat.
Let op!
Ons advies is om de betreffende gebruiker(s) op de hoogte te brengen van deze extra beveiligingstap, alvorens u dit instelt. Dit om verwarring te voorkomen.
Instellen van Twee-factor authenticatie bij een account
U gaat naar contactpersonen beheer scherm via Beheer - Contactpersonen:
U kiest een account waarvoor u de 2FA wilt instellen en klikt op het edit knopje:
Vervolgens vinkt u 'Twee-factor-authenticatie gebruiken' aan en drukt op Opslaan:
Resultaat: u heeft nu 2FA ingesteld op de betreffende account. De eerstvolgende keer dat deze gebruiker inlogt, zal hij/zij Google Authenticator eenmalig moeten koppelen aan zijn/haar account. Hoe dit eruit ziet lees u
in dit artikel.